ПОНУДА ПРОГРАМА И УСЛУГА
Полазна основа предшколског програма Модела А који се развија у предшколској установи „Искра“ су:
- отворени систем васпитања;
- интерактивни начини развијања програма;
- индивидуализација рада с децом;
- учење као конструкција знања;
- унутрашња мотивација као основ учења на раним узрастима;
- самосталност и аутономија детета као централна вредност;
- васпитач као креатор програма;
- интензивна сарадња са окружењем;
- тимски рад свих учесника васпитно-образовног процеса.
Сам процес васпитно-образовног рада са децом одвија се кроз следеће етапе:
посматрање – планирање – релизација – праћење и процена ефеката деловања.
Основне вредности на којима се заснива Предшколски програм су:
- идеја о детињству као јединственом посебном и базичном периоду у човековом животу;
- хуманистичко и холистичко схватање природе детета као активног, интерактивног и креативног бића;
- примена сазнања о развоју и улози одраслих у одрастању детета;
- пословна комуникација утемељена на етичким вредностима професије.
Општи циљ предшколског васпитања и образовања је да се допринесе целовитом развоју детета, тако што ће му пружити услове и подстицаје да развије своје способности и својства личности, проширује искуства и изграђује сазнања о себи, другим људима и свету који га окружује.
Имајући у виду основни циљ да од детета треба створити особу која је отворена за нова искуства, флексибилну и радозналу, потребно је да васпитач обогаћује и проширује средства симболизовања које дете ствара у игри, да им помаже да користе различите медије, да организују своја искуства на различите начине, да користе своју машту, да науче да питају, посматрају и експериментишу.
Програм рада ПУ „Искра“ подељен је на три међусобно повезане целине:
- Програм неге и васпитања деце узраста до 3 године;
- Програм васпитања и образовања деце узраста од 3 године до укључивања у програм припреме за школу и
- Припремни предшколски програм.